דף בית
 
 
אודות
 
 
צור קשר
 
 
מאמרים
 
 
מומחים
 
 
אינדקס עסקים
 
 
פרסום באתר
 
 
מוצרים
 
 
פורומים
 
 
חדשות בענף
 
 

 
מניעת היווצרות איי מידע בשרשרת האספקה עבור השגת יתרון תחרותי
 
Summary
האירועים האחרונים הגבירו את ציפיות הצרכנים בנוגע לשירות והלחץ על שרשרת האספקה ההופך למורכב יותר מתמיד.גלו כיצד מניעת היווצרות איי מידע יכולה לסייע לכם לשמור על היתרון התחרותי.
 
Body
 
שווקים גלובליים מאתגרים ותקופת עונת שיא חסרת-תקדים הגבירו את הציפיות בנוגע לאפשרויות הניצבות בפני קמעונאים.עם העליה בדרישות מצד הלקוחות, הלחצים על שרשרת האספקה הופכים למורכבים יותר.יתרה מכך, הצורך בטיפול בהזמנות לשילוח באופן מהיר ויעיל יותר במקביל להתמודדות עם מחסור גובר בעובדים מקשה על עמידה בציפיות הנוגעות לשירות.
 
שרשרת אספקה גמישה ובעלת נראות מעולם לא הייתה יותר קריטית עבור העברה מוצלחת של המוצר הנכון למקום הנכון, בזמן הנכון ובתנאים הנכונים (תוך צמצום ההשפעה הסביבתית).במחקר עצמאי שנערך לאחרונה באירופה בקרב מקבלי החלטות בחברות קמעונאות, 90% מהמשיבים הצהירו כי השקעה בשיפור נראות שרשרת האספקה נמצאת עבורם בעדיפות עליונה ב-24 החודשים הקרובים.כמעט כל המשתתפים הסכימו כי נראות שרשרת האספקה היא מרכיב מרכזי בשינוי המיוחל בשרשרת האספקה שלהם.למעשה, כ-87% מסכימים כי שרשרת אספקה בעלת נראות מלאה עם עדכונים בזמן אמת תאפשר להם להשיג יתרון תחרותי.
 
מה שלא ניתן לראות, לא ניתן למדוד, לא ניתן לנהל, ולא ניתן לשפר
ללא נראות של אירועים מרכזיים בשרשרת האספקה, לא תוכלו למדוד, לנהל או לשפר תהליכים.71% ממקבלי ההחלטות אישרו כי לחוסר בנראות של שרשרת האספקה הייתה השפעה שלילית על העסק.באופן טבעי, רמת השירות היא סוגיה מרכזית, אך גם:
·         רמות מלאי עודפות
·         גידול בפסולת ובבזבוז
·         אובדן מכירות עקב אי-זמינות מוצרים
·         חוסר בהתראות בזמן אמת שיסייעו למנוע שיבושים אפשריים
·         חוסר-יכולת לעבד במהירות מוצרים שהוחזרו ולהחזירם למלאי
 
נראות מקצה לקצה תסייע לכם להתמודד עם סוגיות כה קריטיות לעסק שלכם.לדוגמה, ניתן להשיג את מרב המכירות האפשריות ולהפחית את הבזבוז והפסולת באמצעות זיהוי נכון של רמות המלאי.למרות זאת, רק בקרב 31% מהארגונים ברחבי אירופה קיימת נראות מלאה בתהליך ההחזרות ורק ל-30% מהם נהנים מנראות מלאה של סחורה במהלך ההובלה אל הלקוחות.נקודות מתות, או איי מידע אלו בתהליכי התפעול משפיעים על הביצועים ומהווים חסם להשגת שיתוף פעולה עם הספקים.
 
מניעת היווצרות איי מידע מובילה לשרשרת אספקה מקושרת, ומבוססת על שיתוף פעולה ובינה
שרשרת האספקה הופכת למורכבת יותר ויותר ומצריכה שיתוף פעולה הדוק עם ספקים ושותפים.למעשה, הם מהווים שלוחה של האתוס התאגידי שלכם ולכן חייבים להחזיק בערכים דומים כדי שיוכלו גם הם לעמוד בהבטחותיכם.ניתן להשיג שיתוף פעולה רק באמצעות נראות מקצה לקצה שתפיק 'מקור יחיד של המציאות', אך עם זאת חסמים הנוגעים לנתונים, מערכות וארגונים קיימים בכל מקום.שיתף פעולה לוקה מוביל לפספוס משלוחים, כישלון או איחור במשלוח.בהקשר זה יש לשים לב לכלל "שלוש פסילות וגמרנו" לפיו לקוחות לא יסכימו להשתמש שוב בשירותיו של קמעונאי לאחר כישלון בשלושה משלוחים.
 
איי מידע נוצרים כאשר לא מתקיים שיתוף נתונים – הדם הזורם בעורקי שרשרת האספקה – באופן אפקטיבי בין מערכות, מחלקות וספקים.איים אלו מהווים איום על היעילות, רמת השירות ונאמנות הלקוחות.הם גם גורמים להאטה בחדשנות.להשגת מימוש משלוחים מושלם, דרושה למנהלי שרשרת האספקה זמינות של כלל הנתונים הקריטיים עבור קבלת החלטות מבוססת (ברגע האחרון) והפגנת גמישות.
 
פתרון מוביל בתחומו לנראות שרשרת האספקה מקשר בין מחלקות ושותפים קריטיים כדי למנוע היווצרות של איי מידע ולהשיג סטנדרטיזציה של נתונים שניתן לפעול לפיהם.שיתוף מידע אודות אירועים, מלאי ותחזיות המבוססות על עובדות בזמן אמת משפר את הביצועים והתקשורת, ומאפשר קבלת החלטת דינמית במקום לפעול מתוך מגננה ובאופן תגובתי.שיתוף הפעולה מבטיח זיהוי וטיפול בבעיות במטרה לצמצם את גלי ההשפעה על אזורים בהמשך שרשרת האספקה.ניהול ההתראות נעשה על בסיס חריגות, ומאפשר נקיטת פעולת תיקון מידית, מניעת זמני השבתה ושמירה על שביעות רצון הלקוחות.הפתרונות המובילים פועלים על גבי הענן, מציעים יכולות תכנון דינמי, ומשתלבים באופן חלק וללא בעיות עם מערכות קיימות כמו ERP,WMS או TMS ללא צורך בתכנון-מחדש.העושר הטמון בזמינות נתונים מקצה לקצה מתורגם בקלות ללוחות מחוון ידידותיים למשתמש, ומפורטים עד לרמה הבסיסית ביותר של המערכות שלכם ושל שותפיכם.בעת מחסור בעובדים, נתונים חיוניים אודות הספקים וזמני הגעה משוערים (ETAs) מסייעים בניהול כוח העבודה והפחתת זמני בטלה.

בנוסף, ניתן למדוד בזמן אמת מדדי ביצוע מרכזיים כולל:
·         סחורה הנמצאת בהובלה אל הלקוח
·         מימוש הזמנות לקוח
·         איזו סחורה נשלחת אל החנויות
·         זמן הגעה משוער (ETA) של משלוחים לחנויות
·         סחורה הנשלחת מספקים או מגורמים נוספים.
 
מניעת היווצרות איי מידע בשרשרת האספקה תורמת באופן טבעי לשיפור שיתוף הפעולה והביצועים.כאשר ספקים יכולים לבחון את ביצועיהם כנגד מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) או הסכמי רמת שירותי (SLAs), נוצרת שקיפות המעודדת אמון ארוך-טווח ואת שיפור אותה שקיפות.כיוון שכלל הצדדים נהנים מהבנה טובה יותר של התמונה הכוללת מתרחשות פחות מחלוקות או שהן אף נמנעות לגמרי.שיטות דיווח סמויות מוחלפות בנראות בזמן אמת של הביצועים ברחבי הרשת עבור הגדרה ומדידה משופרות של מדדי ביצוע מרכזיים (KPI), כמו למשל זמני עיכוב, זמני הובלה ושונות ההזמנות.כתוצאה מכך מושגות רמות גמישות ושירות מרביות.
 
ניתן להצליח בפעם הראשונה, ובכל פעם, רק באמצעות נראות
עכשיו זה הזמן להחליף את מערכות הליבה הוותיקות והמחולקות שאפשרו היווצרות והצטברות של איי מידע ונקודות מתות.'חשבו בגדול, התחילו בקטן ובצעו הרחבה במהירות' כדי ליצור חזון של נראות שרשרת האספקה מקצה לקצה.זהו את האזורים שבעדיפות גבוהה המאפשרים הישגים מהירים ובעלי השפעה, ורתמו את המומנטום והתובנות שמקנה הנראות על מנת לבצע הרחבה במהירותהפכו את שרשרת האספקה המאופיינת באיי מידע ופועלת באופן תגובתי לשרשרת הפועלת באופן יזום ברחבי ארגונים שונים כדי להשיג יתרון תחרותי.
 
 

 


דף הבית | אודות | צור קשר | תקנון האתר